Suzuki Baleno 2016
Suzuki Baleno (2017-2018)
Suzuki Baleno 2017-2018 – второе поколение небольшого хэтчбека, созданного компанией впервые еще в 90-х. Автомобиль представили публике на Франкфуртском автосалоне 2015 года. Производитель заявляет, что машина рассчитана на молодую аудиторию, а основной рынок сбыта – Европа. Машину собрали на проработанной платформе концепт-кара IK2, показанного ранее в Женеве.
Содержание:
Внешний вид
Дизайн создали под современный стиль, машина смотрится в общем потоке новых автомобилей. Спереди хэтчбек получил плавные линии с хорошей детализацией. На капоте приподнятые линии, постепенно сводящиеся к решетке радиатора. Нижняя часть решетки радиатора отведена хромированной линией, при чем нижняя имитирует продолжение линий капота.
Крупные фары Сузуки Балено, приподнятые на крылья, оснащаются линзами с ксеноновыми фонарями. Наверху бампера линия, подчеркивающая фары и решетку радиатора. Внизу бампера легкое выдвижение, перед которым создается углубление. В это углубление установлен широкий воздухозаборник с круглыми противотуманными фонарями по краям.
Разработчики утверждают, что дизайн рассчитан как на женскую, так и на мужскую аудиторию, но, по нашему мнению, мужской части населения стиль не зайдет. Кстати, стиль компании присутствует, Балено сильно похож на новый Suzuki Swift.
Профиль хэтчбека неплохо детализирован, за счет линий, обводящих колесные арки и одной наверху, плавно сходящей к задним фарам. Придавая спортивности дизайнеры установили зеркала заднего вида на ножки, а для детализации использовали хром по низу окна и неокрашенную переднюю стойку. В базе будут стоять литые 15-дюймовые диски, опцией является установка 16-дюймовых.
Сзади овальные крупные фонари с легким заходом на задние арки. Стыкуются фонари Suzuki Baleno с крышкой багажника, на которой наверху спойлер и декоративное углубление под стеклом из хрома. Плавные формы бампера к низу выдвигается и резко переходит в ровную форму. Там углубили тонкие светоотражатели, между которыми черная защита бампера.
По размерам машинка городская:
- длина – 3995 мм;
- ширина – 1745 мм;
- высота – 1470 мм;
- колесная база – 2520 мм;
- клиренс – 120 мм;
- передняя колея – 1530 мм;
- задняя колея – 1530 мм.
Салон
Интерьер машины сделан дешево, что видно сразу, тем не менее производитель постарался сделать его больше притянутым к дорогому стилю. Обшивка здесь тканевая на креслах и дверных картах. Не самая лучшая кожа используется на руле и рычаге коробки передач. Кресла в машине обычные с механическими регулировками.
Свободного места немало, что удивляет из-за размеров. Расстояние между спинками кресел – 805 мм.
Руки водителя лежат на 3-спицевом руле с кнопками по бокам. Края спиц дополнены хромированной линией. Панель приборов по дизайну сделали плохо – стиль не совсем подходящий автомобилю. Приборка Baleno 2017-2018 состоит из аналоговых датчиков и вертикального LCD дисплея.
Хорошо оформили центральную консоль, но претензии к ней то же есть. Наверху между дефлекторами воздуха красуется 7-дюймовый дисплей мультимедии Smartphone Linkage Audio Display. Дисплей немного отведен от панели, поэтому выглядит как внешнее устройство, установленное владельцем. Функционал мультимедии неплохой – навигация, камера, сопряжение с телефоном, аудио. Ниже россыпь кнопок управления климатом, но самая привлекательная часть в центре – шайба. Эта большая шайба настраивает температуру, а дисплей отображения внедрен в саму шайбу.
Разделительный тоннель Suzuki Baleno плавно сводится внизу, боковые линии подчеркнуты серебристыми линиями. В начале площадка под мелочовку, после два подстаканника, а потом рычаг коробки передач и механический ручник. Сбоку от ручника кнопки управления подогревом кресел.
Задний диван складывается в пропорции 60:40, создавая сзади 756 литров объема. Базовый объем багажника всего 355 литров.
Технические характеристики
Тип | Объем | Мощность | Крутящий момент | Разгон | Максимальная скорость | Количество цилиндров |
---|---|---|---|---|---|---|
Бензин | 1.0 л | 112 л.с. | 170 H*m | 11,4 сек | 200 км/ч | 3 |
Бензин | 1.2 л | 90 л.с. | 120 H*m | 12,3 сек | 180 км/ч | 4 |
Подробнее
Это слабенькая машина, поэтому линейка силовых агрегатов состоит из двух простых бензиновых двигателей:
- Базовая установка Booster Jet на турбине с литрового объема отдает передним колесам 112 лошадиных сил и 170 H*m крутящего момента. Ее расход топлива зависит от коробки, на механике потребление равно 5,4 литрам, автомату нужно минимум 6,3 литра по городу.
- Второй мотор Сузуки Балено слабее, но для него предложен в пару электродвигатель, машина будет гибридной. Двигатель Dualjet 1,2 литра выдает 90 лошадиных сил и 120 единиц крутящего момента. Его расход топлива те же 5 литров топлива, но динамику он дает хуже.
Гибридная система SHVS, устанавливаемая дополнительно, оснащена еще системой Integrated Starter Generator и восстановлением энергии за счет торможения.
Парой моторам служит 5-ступенчатая механика, первому двигателю еще можно поставить 6-ступенчатый автомат. Гибрид предлагается только с бесступенчатым вариатором. Мощность отдается только передней оси.
Платформа хэтчбека Балено состоит из независимой подвески спереди на стойках Макферсона, сзади используется полунезависимая торсионная балка. Обычная подвеска без выдающихся свойств. Тормозит модель дисковыми блинами, вентилируемые спереди. Дополнены тормоза системами АБС и ЕБД.
Пока машина не попала на российский рынок, скорее всего ее тут и не будет. В Европе модель минимум будет продаваться за 16 000 евро, оснащаясь за минимальную цену:
- 6 подушками безопасности;
- аудиосистемой;
- кондиционером;
- тканевой обшивкой;
- двумя электростеклоподъемниками.
Дополнить машину можно полным электропакетом, круиз-контролем, системой предотвращения аварий и т.д. По сути оснащение действительно соответствует дешевому автомобилю.
Вывод по обзору простой: Suzuki Baleno 2017-2018 – это обычный дешевый городской автомобиль, в котором невозможно что-то выделить, поэтому и обзор выглядит как обычный поток информации. Конкурирующие модели хоть то же простенькие, но намного интереснее.
Видео
2016 Suzuki Baleno
2016 Suzuki Baleno
When Suzuki set out to create a hatchback like none before, it first established a key guideline—hold back on nothing. The result is the Suzuki Baleno, a harmonious combination of styling that flows, superb performance achieved through ground-breaking technologies, and smart packaging.
To create a new, bar-raising hatchback that is fun to drive and engineered to meet today’s consumers’ needs, Suzuki wanted to take the compact car to the ultimate level. Baleno chief engineer Kunihiko Ito explains: “We set our sights on developing the ideal hatchback, one that makes no compromises, giving it an elegant, sophisticated and grown-up character. The Baleno perfectly embodies all the elements expected in a car of this size—design, utility, comfort, manoeuvrability, superior driving performance, and fuel efficiency.”
With its “Liquid Flow” design theme, compact body, spacious interior, and efficient powertrains—all on a new-generation platform- the Baleno offers style, utility, manoeuvrability, driving performance and fuel efficiency. It also offers comfort, including on long-distance journeys, with plenty of space for adults in both the front and rear, as well as generous luggage space.
Sales of the Baleno will start in Europe in the spring of 2016.
Baleno highlights:
New-generation platform, with increased rigidity and reduced weight, enhances fuel efficiency, handling and stability, while still achieving high levels of safety and NVH performance.
New 1.0 BOOSTERJET direct-injection turbo engine with high torque output and SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki)*1 with 1.2 DUALJET engine both provide excellent fuel economy in combination with Suzuki’s most-aerodynamic hatchback design ever.
Sporty profile that is low and wide, avant-garde front section, wraparound windows, expressive character lines and gently contoured, continuous surfaces convey elegance and power.
Innovative features on the inside include advanced multi-information colour display, active cruise control with speed limiter, and a Smartphone Linkage Display Audio compatible with Apple CarPlay*2.
Seating for five people features generous shoulder room in front, and generous legroom in the rear.
Spacious and flexible boot offers best-in-class*3 luggage space.
Radar Brake Support (RBS) *2 and other comprehensive safety features add to safety and peace of mind.
*1Only for vehicles with 1.2. DUALJET engine. *2Availability depends on vehicle configuration. *3“B-segment hatchback” as defined by Suzuki (hatchback with overall length of 3,700mm-4,100mm)
Styling that flows
The “Liquid Flow” design theme—suggestive of an energetic mass of liquid in motion—permeates throughout, articulated by curving lines and expressive surfaces. Meanwhile, a low and wide silhouette helps underline a strong and sporty look.
Exterior
Seen from the front, the body graciously flares outward from the cabin, resulting in a low, wide and sporty yet elegant profile that is complemented by a wide bumper, grille, distinctive LED positon lamps, and wraparound windows with blacked-out A-pillars. From the side, character lines that begin at the front and sweep toward the rear create flowing highlights, while a forward-sloping rear hatch suggests the moving forward of dynamic energy, and gently contoured, continuous surfaces create the impression of power amidst elegance.
Other exterior features:
High intensity discharge projector headlamps*, with a black and chrome design that emanates virility and sharpness, and LED position lamps*, which also work as daytime running lights, with inner lenses that produce an even line of light, convey a high-tech impression.
“Guide me light” headlamps* help users find their way in the dark after leaving the vehicle or when unlocking the doors by remote control.
LED rear combination lamps give an advanced impression due to an inner lens that projects an even beam*.
Nine body colours include “Premium Silver Metallic”, which emphasises the body’s curving lines, and “ Ray Blue Pearl Metallic”, which changes from a green hue to a red tinge, depending on surrounding lighting conditions.
Outer weather strips made of iridescent stainless steel and chrome door handles provide greater elegance*.
Wraparound windows with blacked-outA-pillars and black sashes* add to a sporty look.
A thin roof-spoiler integrated into the flowing body lines help improve aerodynamic performance*.
16-inch alloy wheels* or 15-inch steel wheels* have a mechanical design that contrasts with the flowing design of the body.
Suzuki Baleno
Interior
The instrument panel is flared at each end for a sense of breadth and is characterised by curving lines. Silver accents stand out against the restrained black of the cabin, and reddish-amber illumination for the audio, air conditioner, gear shift indicator, and other controls underline the cabin’s stylishness.
Beyond elegant styling, interior innovations that make vehicle usage informative, comfortable and easier:
A large, high-definition colour LCD display in the instrument cluster shows performance and other information through user-friendly graphics. Highlighted features include driving G-force, engine output and torque, accelerator/brake operation, and energy flow (for vehicles with SHVS), among others.*
A Smartphone Linkage Audio Display with a 7-inch touch panel screen has a USB port and SD card slot and displays the view behind the vehicle by way of a rear view camera*. It can be connected to an iPhone via a USB cable for using Apple CarPlay’s various functions, such as Maps, Phone, Messages, and Music, as well as Podcasts, Audiobooks, and third-party Apple CarPlay compatible audio apps. It can also be connected to smartphones using MirrorLink.
A unique circular display and a high-contrast LCD panel highlight the automatic air conditioner*.
An adaptive cruise control system uses millimetre wave radar to monitor following distance and automatically accelerate or decelerate the vehicle to maintain a long, medium, or short distance from any vehicle directly in front as set by the driver. It also features a speed limiter that prevents the vehicle from exceeding the maximum speed set by the driver, regardless of the extent to which the accelerator pedal is pushed.
*Availability depends on vehicle configuration.
Technology-enhanced performance
The new Baleno features three new technologies for achieving better driving performance and better fuel efficiency: a new-generation platform, the new BOOSTERJET direct-injection turbo engine and the SHVS mild hybrid system.
New-generation platform
A new Suzuki platform was developed by radically reviewing the basic structure of the vehicle underbody in pursuit of achieving lighter weight and enhancing fundamental vehicle performance. Compared to the platform currently used in the same vehicle class, body rigidity has been enhanced by approximately 10 per cent and, due to the use of a continuous skeletal structure that creates a smooth form, total vehicle weight has been reduced by approximately 15 per cent. Additionally, by aiming for optimisation of the entire vehicle including components attached to the underbody, Suzuki has been able to keep vibration and noise in check, while maintaining riding comfort.
New 1.0 BOOSTERJET direct-injection turbo engine
The 1.0 BOOSTERJET is a newly developed direct-injection turbo engine that achieves both good fuel economy and driving pleasure, which is made possible by using a small displacement, high torque turbocharger.
By controlling the wastegate valve, which closes to create higher boost pressure during heavy-load operation and remains opened during normal driving, the BOOSTERJET reduces pumping loss, thus achieving high levels of both power performance and also fuel-efficiency.
The Baleno features the 1.0 BOOSTERJET engine, which has a maximum output of 82kW and a maximum torque of 170Nm.
The Baleno is also available with a new 1.2 DUALJET, a dual-injection petrol engine with improved thermal efficiency that strikes an excellent balance between power performance and fuel efficiency.
Regarding transmissions, the 1.0 BOOSTERJET can be paired with either an optimally geared five-speed manual incorporating a specially designed convergent gear locating system that helps reduce frictional losses and improve shift feel or a six-speed automatic transmission that enables high performance at low speeds and optimum fuel-efficiency at high speeds. The 1.2 DUALJET can be paired with either the same five-speed manual transmission as the 1.0 BOOSTERJET or with a continuously variable transmission.
An intuitive suspension has been developed for direct-response handling with MacPherson struts and coil springs up front and a torsion beam and coil springs in the rear. Reduced rolling resistance tyres improve fuel efficiency without sacrificing directional stability, ride comfort, and braking performance.
Fine-tuned over repeated test runs in Europe, the Baleno offers a driving experience achieved by Suzuki’s pursuit of the best balance between nimble performance and refined riding comfort.
New mild hybrid system (SHVS)*1
The SHVS is a mild hybrid system by Suzuki that uses an ISG (Integrated Starter Generator) to assist the engine during acceleration and also generates electricity through regenerative braking, which it does more efficiently than systems using conventional alternators.
Using the electricity stored through regenerative braking, the electric motor function of the ISG improves fuel efficiency by partially assisting the engine, which it does by making up for the additional added portion of fuel usually required during the high-fuel-consuming actions of starting from a stop and accelerating. It also allows for a smooth and quiet restart after an automatic engine stop, thanks to the use of an ISG belt-drive start, rather than restart by a conventional starter motor.
Furthermore, the SHVS uses a compact, high-charging-performance lithium ion battery, making possible frequent engine assists. In the Baleno, the system aims to lessen the footprint on the environment with a CO2 emissions target of 93g/km*2.
*1Only for vehicles with 1.2. DUALJET engine. *2Tentative figure for vehicles with SHVS.
Smart packaging
The common difficulty of achieving both a stylish design and a spacious interior has been overcome by ensuring maximum space through repeated revisions down to a single millimetre. The result is smart packaging that not only achieves spacious comfort, but also best-in-class luggage space. A key element in achieving this within an overall body length of less than four metres is a new-generation platform that enables efficient use of space plus a more-compact engine design with a less-tilted mounting position that also frees up more interior room.
Seating considerations
The front seats come with ample shoulder room due a wide space between the driver and passenger seat positions. Both seats feature an optimised shape and spring position for ride comfort and high-tensile materials for lightness and strength.
The rear seats feature ample legroom, due to a substantial front-rear-seat tandem distance of 805mm. They can be easily folded by a single action and come in various bench or split configurations with three separate-type head restraints. Also, ingress and egress in the rear is facilitated by generous rear door apertures.
Luggage space
The luggage space boasts 355 litres, making it the largest among B-segment hatchbacks*. To accommodate long or wide items, the shape of the suspension has been optimised to free up space on both sides at the back of the boot.
Flexibility is another key asset of the luggage space. The space can be enlarged by folding down the rear seatbacks, sliding the front seats forward, and using the luggage board in either its upper or lower position.
*According to a Suzuki survey of B-segment hatchbacks as defined by Suzuki (a hatchback model with an overall length of 3,700mm-4,100mm) and measured using the German Association of the Automotive Industry (VDA) method.
Safety and security
Safety performance for assisting the driver and mitigating injury in accidents is enhanced by a number of safety technologies, chief among which is Radar Brake Support*1 (RBS). With RBS, when the vehicle is travelling at a speed greater than approximately 5 km/h, millimetre wave radar detects any vehicle that might be directly in front. Upon detecting a potential collision, depending on the situation, the vehicle 1) alerts the driver, 2) increases braking force, or 3) automatically applies the brakes.
Other safety features include ESP®*2, six SRS airbags and an impact absorbent body. Various components have also been designed to lessen injuries sustained by pedestrians in vehicle-to-person collisions.
*1Availability depends on vehicle configuration. *2ESP is a registered trademark of Daimler AG.
Suzuki Baleno
Suzuki Baleno Suzuki Baleno спереди Suzuki Baleno сбоку Suzuki Baleno сзади Suzuki Baleno интерьер Suzuki Baleno интерьер Suzuki Baleno багажник Suzuki Baleno экстерьер Suzuki Baleno экстерьер
Совершенно новая модель в линейке Suzuki дебютировала во Франкфурте. Хэтчбек с не слишком приятным для русского уха названием Suzuki Baleno займет следующюю ступеньку после хэтчбека Swift. В основу компактного хэтчбека легла платформа, которая в будущем будет использоваться инженерами Suzuki для создания многих компактных моделей. Переосмысленная архитектура нового автомобиля позволила повысить жесткость кузова модели на 10 процентов и одновременно снизить ее снаряженную массу на 15 процентов.
Suzuki Baleno – Promo
Технические характеристики
Среди предлагаемых силовых агрегатов — полностью новый Boosterjet объемом 1,0 л с тремя цилиндрами и турбонаддувом (110 л.с., 170 Нм при 2000-3500 об/мин), 1,2-литровый 89-сильный Dualjet, а также новейшая гибридная установка SHVS на основе последнего двигателя и встроенного стартера-генератора для помощи бензиновому двигателю при ускорении. Он же производит электричество при помощи системы рекуперативного торможения. Также потребителю предлагается комплектация с механической и автоматической трансмиссией, а также вариатором.
Длина хэтчбека составляет 2 995 мм, ширина – 1 745, высота – 1 470, а объем багажника равен 355 литров. Длина колесной базы новинки достигает 2,52 метра.
Suzuki Baleno – Франкфурт 2015 // AutoMotoTube
Дизайн
Внешность Suzuki Baleno следует фирменной дизайнерской концепции «жидкий поток» (liquid flow). Интерьер автомобиля выглядит весьма просто, если не сказать дешево. Простые материалы отделки, не самый выдающийся дизайн интерьера. А, например, погрузочная высота багажника оказалась такой, что класть в него вещи будет не слишком-то удобно. Салон модели рассчитан на пятерых человек и может быть оснащен мультимедийной системой с 7,0-дюймовым цветным экраном и поддержкой Apple CarPlay.
Ожидается, что европейская цена нового конкурента «Фиесты» составит будущей весной порядка 16 000 евро.