Toyota Yaris Hybrid 2017
Toyota Yaris нового поколения: для Европы и Японии
Toyota Yaris — один из двух автомобилей японских марок, которые пробились в десятку бестселлеров европейского рынка (второй — Nissan Qashqai). В прошлом году здесь продано 218 тысяч Ярисов — в два с половиной раза больше, чем в родной Японии (87 тысяч)! Поэтому разработка нового, уже четвертого поколения модели велась с прицелом на европейские вкусы, а вдобавок на японском рынке эта машина теперь тоже называется Toyota Yaris: традиционное для Островов имя Vitz отправлено в отставку.
Новый Yaris стал первой моделью на компактной платформе GA-B, созданной в рамках модульной архитектуры TNGA. По сравнению с прежней «тележкой» центр тяжести расположен на 15 мм ниже, расширена колея, пересмотрена геометрия шасси, а кузов теперь жестче на 30%, что должно снизить вибрации и шумы.
Со сменой поколения Yaris стал на 5 мм короче (3940 мм) и на 40 мм ниже (1470 мм), однако ширина выросла сразу на 50 мм, до 1745 мм. Такая же прибавка и у колесной базы: теперь между осями 2560 мм. Пропорции кузова стали более «взрослыми», капот теперь длиннее, а место водителя сдвинуто на 60 мм назад. Однако японцы ни словом не обмолвились о просторе на втором ряду и объеме багажника. Новый Yaris стал в среднем на 50 кг легче прежнего: снаряженная масса базовой версии — 950 кг.
Новый салон — с более качественными и мягкими материалами. Передняя панель «похудела» и стала ниже, уменьшен диаметр руля. Аналоговые приборы канули в Лету, хотя перед водителем все-таки два «колодца», в которых спрятаны дисплеи. Медиасистема входит в базовую комплектацию, а за доплату предусмотрен 10-дюймовый проекционный экран. Также Yaris может иметь подогрев руля, контурную подсветку салона и панорамную крышу. Для Японии анонсированы поворотные передние кресла, облегчающие посадку и высадку.
Toyota позиционирует новый Yaris как самый безопасный компактный автомобиль. Адаптивный круиз-контроль, системы автоматического торможения и удержания в полосе есть уже в базовой комплектации, а для Европы предусмотрена некая «центральная» подушка безопасности, хотя подробности о ней появятся позже.
Основная ставка, как и прежде, на гибрид. Yaris оснащен бензоэлектрической силовой установкой четвертого поколения, которая состоит из нового атмосферника 1.5, электродвигателя мощностью 61 л.с. и электромеханического вариатора. Трехцилиндровый бензиновый двигатель из семейства Dynamic Force, работающий по экономичному циклу Аткинсона, — ближайший родственник моторов 2.0 и 2.5, известных по моделям Camry и RAV4.
Пока что Toyota не сообщает характеристики гибрида, но заявляет, что он стал на 15% мощнее и на 20% экономичнее. Это означает, что пиковая отдача составит примерно 115 л.с. Вместо никель-металл-гидридной тяговой батареи установлена литий-ионная (ее масса меньше на 27%).
Также в семействе будут чисто бензиновые версии с трехцилиндровыми атмосферниками. Базовому литровому мотору положен обычный вариатор, а двигателю 1.5 серии Dynamic Force — трансмиссия Direct Shift-CVT с механической первой передачей для трогания и клиноременным механизмом для последующего движения. Будет и шестиступенчатая «механика».
Toyota Yaris для Японии
Стандартное шасси — со стойками McPherson спереди и полузависимой подвеской сзади. Toyota обещает, что на новой платформе Yaris обретет более драйверский характер, который ценят в Европе. Но для внутреннего японского рынка предусмотрена «пасхалка» — полноприводный Yaris с независимой двухрычажной подвеской сзади! Версия с мотором 1.5 имеет трансмиссию с муфтой, а в случае с гибридом это система e-Four с отдельным электромотором на задней оси. Кстати, у гибридов для Японии есть еще и бытовая розетка на 1500 ватт.
Задняя независимая подвеска и электромотор версии E-Four
Ярисы для Европы по-прежнему будут выпускать во Франции: в модернизацию завода вложено 300 миллионов евро. А хэтчбеки для Японии станут делать дома: здесь старт продаж намечен на февраль 2020 года. Европейские покупатели смогут купить новый Yaris чуть позже. С российского рынка эта модель ушла еще в 2010 году, и о возвращении речи не идет.
Toyota Yaris Hybrid 2017
-
Pedro Lima 15/02/2017 0 Comments
Below I copied what I considered to be the most important parts in Toyota’s press release.
First a brief introduction.
- New Yaris ready to build on third generation model’s success, with market segment share rising to its highest recorded level
- Toyota’s European design and engineering teams take leading role in global project
- More than 900 new parts introduced in €90 million programme for the new Yaris
- Continued success of Yaris production by Toyota Motor Manufacturing France, both for European and global markets
- Design changes focus on giving the Yaris a more active and dynamic look and a more refinement and a modern interior
- Toyota commitment to safety sees Toyota Safety Sense active safety systems fitted as standard to all new Yaris models
- Yaris Hybrid engineered for even quieter performance and improved ride and steering
- Revised model range with new equipment grades targeting specific customer groups
The Yaris success story
The introduction of the new, significantly revised Yaris range is set to add to further impetus to the success of Toyota’s small hatchback. In fact, the car has continued to increase its share of the B-segment (supermini) market in Western Europe since the launch of the third generation of the model in 2011, rising to more than 6.5 per cent and 208,000-plus sales in the past year.
This performance provides a strong platform on which to strengthen the Yaris’ established qualities and broaden its appeal to new and increasingly discerning customers in a highly competitive marketplace. Design, quality, performance and safety are key purchase considerations and have been the focus areas for Toyota’s programme of improvements.
Hybrid power remains a unique selling point for the model, a powertrain option that is currently leveraging more than 40 per cent of all Yaris’ European sales.
The Yaris has a strong European heritage, having been manufactured at Toyota Motor Manufacturing France’s Valenciennes factory since 2001. Production passed three million units in 2016, with cars not only supplied throughout Europe, but also sent for export around the world, including Africa, North America and Middle East markets in Asia.
A global project, led by Europe
Toyota has handed much of the responsibility for shaping the new Yaris to its European operations, reflecting the strength and quality of the B-segment market in the region. Notably, this is the first time that changes developed for the Yaris in Europe will be adopted directly for its sister Vitz model, manufactured in Japan.
Going much deeper than a simple mid-life “facelift,” the €90 million programme sees the introduction of more than 900 new parts to improve the car’s design, dynamic performance and safety. The car’s new look, with significant changes to the front and rear styling, has been created at Toyota’s ED 2 design studio in the South of France,
Now the hybrid stuff part…
- Yaris Hybrid remains unique proposition in its segment, with best-in-class CO2 emissions
- Yaris Hybrid noise and vibration levels reduced with new engine mounts, roll restrictor, front driveshafts and subframe
- New-design engine mounts, shock absorber adjustments and retuned electric power steering improve Yaris Hybrid’s ride comfort and steering accuracy
- New 1.5-litre petrol engine with VVT-iE, offering more torque and power but higher efficiency and lower emissions than previous 1.33-litre unit
- Improvement in fuel economy of up to 12 per cent
Improved hybrid powertrain performance
Yaris remains unique in the B-segment in giving customers the option of hybrid power and the chance to experience the smooth, relaxed and intuitive drive Toyota’s world-leading technology provides, together with excellent fuel economy and best-in-class exhaust emissions (from 75g/km CO2). In developing the new Yaris, Toyota engineers listened to customer feedback to understand where improvements might be made to achieve an even quieter and more comfortable ride with better handling and steering accuracy.
Driveco revealing the real benefits of hybrid driving to Toyota hybrid customers
Toyota is deploying a smart data-gathering tool to help European retailers demonstrate to customers how hybrid technology works and the real benefits it can deliver.
The Driveco box is already being used in seven European markets for Hybrid models including Yaris Hybrid and is set for pilot trials in nine more. An automatic driver log system, it collects data on test drive journey distances, times and average speeds, plus the proportion of the journey in which car operates in all-electric EV mode, with zero fuel consumption and zero tailpipe emissions. The information can be downloaded and viewed using a smartphone or tablet app, along with comparisons with previous performance, and with the levels achieved by other drivers.
Driveco has already logged data from 900 Yaris Hybrids and more than half a million kilometres of driving in all kinds of environments, from city centres to mountain routes. The combined results reveal that together the cars have operated in EV mode for more than 54% of the time, achieving real-world average fuel consumption of 5.0l/100km.
An even quieter drive
Although Toyota hybrids are noted for their quiet performance, new Yaris’ engineers undertook a thorough review to ascertain where improvements in noise and vibration levels could be made, in particular to reduce any noise intrusion from the powertrain under acceleration.
As a result, a comprehensive range of measures has been introduced, including the installation of redesigned engine mounts, a larger engine roll restrictor, new front driveshafts and front subframe and a modified air box intake system. Additionally, the exhaust system has been adjusted with a new sub-silencer.
Ride comfort and handling
The new engine mount design also helps the new Yaris Hybrid deliver a more comfortable ride, with less vehicle shake caused by engine movement when driving over uneven surfaces. Changes have also been made to the shock absorbers’ damping force and valve design to enhance comfort while maintaining handling performance.
The electric power steering has been tuned for less friction feel and smoother response to driver inputs. Cornering traceability has been improved by more closely aligning the driver’s steering effort with the vehicle’s response.
And finally the safety part.
- Toyota Safety Sense active safety systems fitted as standard to all new Yaris models
- The package includes Pre-Collision System with Autonomous Emergency Braking, Automatic High Beam, Lane Departure Alert and Road Sign Assist*
- Rear seat belts with force limiters and pretensioners
Toyota Safety Sense as standard
Toyota puts safety at the heart of its commitment to building ever-better cars, ensuring that the benefits of advanced technologies are not limited to high-end, high-specification models, but are made available across the board. True to this ethos, it has made Toyota Safety Sense a standard feature on all new Yaris models.
This ensures that every car in the line-up is equipped with systems that can help prevent an accident happening, or lessen the consequences if an impact does occur. The package includes a Pre-Collision System with Autonomous Emergency Braking, Automatic High Beam, Lane Departure Alert and, on models higher than Entry grade, Road Sign Assist.
The pre-collision system uses a front-mounted laser to monitor the road ahead, warning the driver of an imminent collision risk and preparing the brakes to deliver emergency braking the moment the brake pedal is pressed. If the driver fails to respond to the warning, the system will trigger Autonomous Emergency Braking to slow the car to reduce the severity of any impact.
Automatic High Beam detects both the headlights of oncoming traffic and the tail lights of vehicles ahead, automatically switching between low and high beam to avoid dazzling other drivers, while maintaining the best possible illumination for night-time driving.
The Lane Departure Alert monitors lane markings on the road surface and helps prevent accidents caused by the vehicle moving out of its lane. If the Yaris begins to deviate from its lane without the turn indicators being used, the system alerts the driver visual and audible warnings.
Road Sign Assist helps ensure drivers are kept informed about key road warnings and commands, even if they have driven past a road sign without noticing it. The system recognises signs such as speed limits and “no overtaking” restrictions and presents them on the colour TFT multi-information display in the driver’s combimeter. If the driver exceeds the speed limit, the system will activate a warning light and buzzer.
To improve safety for people on board, the rear seatbelts now feature force limiters and pretensioners. The head restraints have been redesigned to provide better protection against whiplash injury and the shape of the curtain airbags has been revised. Child seat installation has been made easier with adjustments to the Isofix anchoring system and labelling.
*Road Sign Assist not available on Entry grade
2017 Toyota Yaris interior
In Europe where the B-segment (supermini) rules, it’s nice to see a small and affordable hybrid car model full with safety features. Until recently this kind of safety features were only present in larger and more expensive cars.
Toyota regularly offers generous discounts for its Yaris Hybrid car which put it below 15.000 € in many European countries. For this price-tag, a Yaris Hybrid can be a good stop gap car until 2020, which is when almost every automaker will have at least one electric car model on sale.
Another reason why I think that the Toyota Yaris is one car model we should be paying attention to is the fact that Toyota – after many years despising electric cars – recently admitted that electric cars make sense, at least as small city cars that don’t need much range. Some Toyota’s representatives even revealed that we could see an all electric version of the small AYGO or Yaris in the coming years. Considering that the Yaris already has a hybrid version, it’s a much better candidate to get an all electric version than the AYGO. A Toyota Yaris EV would be a great alternative to the Renault Zoe, the best selling electric car in Europe.
The 2017 Toyota Yaris will debut next month at the 87th Geneva International Motor Show and it’s expected to be on sale in April.
Новый 2019 Toyota Yaris Hybrid
Компания Тойота планирует расширить свою линейку и перейти на следующий уровень. Японский производитель автомобилей объявил, что 2019 Toyota Yaris Hybrid станет основной частью этих планов.
Новый Yaris обновляется, особенно внешний вид, который выглядит гораздо агрессивнее. Новая гибридная модель обеспечивает хорошую оценку безопасности, простоту вождения, практичность и удобство.
Кроме того, автопроизводитель заявляет, что предстоящая гибридная версия оснащена более тихой кабиной благодаря новому переднему приводному валу, модифицированной системе воздушных боксов и переделанным креплениям двигателя.
Всем известно, что 2019 Toyota Yaris Hybrid выйдет на рынки со множеством новых обновлений.
2019 Toyota Yaris Hybrid двигатель и технические характеристики
Под капотом этой конструкции размещается в настоящее время бензиновый силовой агрегат объемом 1,5 литра. Это, безусловно, будет иметь возможность дать оптимальный коэффициент 74 лошадиные силы.
В то время как электрический двигатель ограничен на 60 лошадиных сил. Совместно, эти два мотора, вместе обеспечивают около 100 лошадиных сил, хотя в 2016 году Toyota Yaris Hybrid не является стильным автомобилем, но имеет чрезвычайно прочную практику в городском вождении.
Отметку в сто километров в час он достигает за 11,8 секунды, а максимальная скорость составит 165 километров в час. Что касается среднего потребления бензина, то он приближается к 5.3 литра на сто километров.
Гибридная версия совершенно нового Ярис легче на 42 кг, чем у Toyota Prius. Из-за цены, в отличие от литиево-ионного аккумулятора, в конструкции выполняется менее дорогая гибридная никель-металлическая батарея.
2019 Toyota Yaris Hybrid дизайн
Внешний вид 2019 Тойота Ярис Гибрид не был полностью изменен, но передняя часть вызвала достаточно апгрейдов, чтобы назвать это изменением. Несмотря на то, что у него почти все одно и то же, стала заметна расширенная решетка радиатора, а противотуманные фары слегка пересмотрены и немного заужены, по сравнению с предыдущей версией.
Капот чуть-чуть увеличился, и Yaris теперь выглядит более громоздкой. В основном все черные элементы удалены, и теперь окрашены в цвете.
Передние фары имеют более угловатый дизайн и новую компоновку со светодиодными полосами, дневных ходовых огнеи. Теперь клиенты могут выбрать между трех и пятидвернои модификацией, но внешние размеры хэчбэка при этом не изменятся.
Если задние ряды сидении часто используются, мы рекомендуем пятидверную модель, главным образом из-за более легкого доступа.
В то время как стандартная модель оснащена 15-дюймовыми легкосплавными дисками, гибридная версия предлагает новые 16-дюймовые колеса.
Наконец, Тойота Ярис выпускается с двумя новыми цветами: Hydro Blue и Tokyo Red, а в линейке теперь более десяти различных цветов.
2019 Toyota Yaris Hybrid интерьер
Как и внешний вид, предстоящий 2019 Тойота Ярис гибрид поставляется с обновленным интерьером с некоторыми незначительными изменениями.
Салон выглядит современным и свежим. Появилась новая обивка и цвета, улучшенная оснастка центральнои консоли. Основным преимуществом является совершенно новый 4.2 дюймовый TFT-экран в комбинации приборов.
Новый дисплей предоставит всю дополнительную информацию, поэтому вождение намного проще и безопаснее. Рулевое колесо с тремя спицами теперь имеет множество кнопок, для управления обеими руками.
Если вы выберете среднюю отделку салона или максимальную, вы получите черную переднюю консоль. Как уже упоминалось выше, японский автопроизводитель предполагает, что теперь машина стала более спокойной благодаря нескольким новым модификациям таких как:
- ABC.
- Круиз-контроль.
- Подогрев передних сидений.
- Подогрев руля.
- Климат-контроль.
- Система слежения за движением в полосе.
- Датчики света.
- Датчик дождя.
- Функция помощи при парковке.
- Система считывания дорожных знаков.